Alustage projekti elluviimist rahastusotsuses määratud tähtajal, kuid mitte enne taotluse esitamist. Rahastusotsus ja seal toodud tingimused on projekti elluviimise alus. Soovitame otsuse põhjalikult läbi lugeda, kuna see täpsustab toetuse kasutamise tingimusi teie projekti elluviimisel.
Projekti elluviimine koosneb:
- Projekti elluviimise ajakava (hangete plaani ja maksete prognoosi) esitamine
- hangete läbiviimine
- kuludokumentide esitamine ja toetuse maksmine
- aruandlus
Hangete plaani ja maksete prognoosi vormi leiate siit. Esimest korda ühe kuu jooksul taotluse rahuldamise otsuse kätte saamisest ning edaspidi korrigeeritult igal aastal 1. aprilliks ja 1. oktoobriks
Hangete ja ostumenetluse läbiviimisel tuleb lähtuda toetuse andmise tingimuste §-st 22 ja üldmääruse § 5 lõikest 2
Projektiga seotud hankega peab alustama hiljemalt neli kuud pärast taotluse rahuldamise otsuse tegemist.
Kui asja või teenuse eeldatav maksumus ostumenetluse puhul on käibemaksuta võrdne 20 000 euroga või sellest suurem, avaldab toetuse saaja või partner hanketeate riigihangete registris. Riigihanke puhul lähtub toetuse saaja hanketeate avaldamisel RHSi piirmääradest. Nii riigihanke kui ka ostumenetluse puhul peab toetuse saaja enne hanketeate avaldamist edastama riigihanke või ostumenetluse dokumendid KIKile arvamuse avaldamiseks. Aitame tuvastad võimalikke kitsaskohti, aga vastutus dokumentide korrektsuse eest jääb toetuse saajale.
Pärast hankelepingu sõlmimist võib KIK kontrollida hanke õiguspärasust.
Kui teete hanke riigihangete registris, siis lisage KIKi projektikoordinaator vastava hanke juurde kui „vaatleja“. Sõlmitud leping sisestage kohe pärast sõlmimist e-toetuse keskkonda.
Projekti muudatused
Kui projekti elluviimise käigus tekib vajadus projekti tegevuste, kestuse või muude muudatuste sisseviimiseks, siis pöörduge viivitamata KIKi projektikoordinaatori poole. Enne hankelepingu muutmist esitage KIKile üle vaatamiseks muudatuse eelnõu.
Kuludokumendid esitage E-toetuse keskkonna kaudu.
Andmete sisestamisel on abiks väljade juures olev abiinfo. Toetust maksame tehtud kulude eest.
Põhjendatud juhtudel võib toetust välja maksta kuni 40% ulatuses ettemaksuna. Ettemaksuga seotud kulud tuleb teha ja tasuda enne toetuse järgmist väljamakset. Kui toetus on riigiabi § 5 mõistes, tehakse ettemakse garantii alusel vastavalt üldmääruse § 9 lõike 5 punktile 2.
Toetust makstakse üldmääruse §-s 24 sätestatud tingimustel.
Kuludokumentide menetlemise aeg on kuni 30 kalendripäeva nõuetele vastava dokumendi E-toetuses esitamisest arvates. Kui esitatud dokumendid ei vasta nõuetele, võtab KIKi projektikoordinaator teiega E-toetuse postkasti kaudu ühendust ja teavitab teid puudustest. Kirja näete E-toetuse keskkonda sisse logides. Kuludokumentide menetlemise aeg pikeneb selle võrra, kui kaua dokumente parandate.
Riigikassa maksab toetuse välja toetuse saajale.
Projekti aruanded kord on kirjas toetuse andmise tingimuste §-s 23
Aruanded jagunevad vahearuandeks ja lõpparuandeks, mis tuleb esitada e-toetuse keskkonnas.
Vahearuandluse perioodi pikkuseks on 6 kuud. Vahearuannetes kajastatakse andmed projekti elluviimise kohta ja antakse hinnang tegevuste elluviimise tulemustele vastavalt taotluses esitatule.
Projekti lõpparuanne esitatakse projekti tegevuste lõppemise järel ja hiljemalt 30 päeva jooksul (kuid mitte hiljem, kui 01.02.2026) pärast projekti abikõlblikkuse perioodi lõppu e-toetuse keskkonnas.
Lõppmakse teeb KIK pärast lõpparuande heaks kiitmist.
Kuludokumentide esitamise juhendid
Esimeses juhendis on ülevaade moodulist. Teised juhendid annavad suunised, kuidas erinevate toetuse maksmisviiside korral andmeid sisestada.
- Mooduli ülevaade– taotlus toetuse väljamaksmiseks saab alguse kulu või tegevuse andmete sisestamisest. Seejärel esitab allkirjaõiguslik või volitatud isik need toetuse andjale.
- Dokumendi liik: kuludokument – tõendatakse tekkinud kulu ja selle täies mahus tasumist. Toetuse väljamakse tehakse tekkinud kulude alusel.